woensdag 24 augustus 2005

Televisie (1)

Er is het nodige te doen over de tarieven van de kabeltelevisie-abonnementen. Zie bijvoorbeeld hier. Ik lees het graag en word dan heen en weer geslingerd tussen het vrije-markt denken en de idee dat een prijscontrole toch ook zo'n gek idee niet is. In elk geval ben ik blij dat er in onze stad een kleine, onafhankelijke aanbieder van kabeltelevisie is die zich tot nu toe met succes de belagers van het lijf heeft weten te houden. Lees onder "info" wat de REKAM te bieden heeft en tegen welke prijs.

Overstappen? Ik dacht 't niet...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

REKAM is een kabelmaatschappij met redelijke tarieven in Zuid-Holland. Het vrije markt denken is leuk als je iets te kiezen hebt. Maar helaas heeft zon kabelaar een monopolie over het gebied en moet je voor alternatieven uitwijken naar schotelatennes (niet altijd goed voor je muur en een rotgezicht) digitenne (soms spatjes op je scherm en beperkt deel in Nederland kan daartoe overgaan). Als je ervan uit gaat dat basis behoeften betaalbaar moeten zijn dan is dat een gemeenschappelijk belang en mag de overheid best ingrijpen vind ik. Het is een beetje hoe je tegen dingen aankijkt en het ingewikkelde is dat er vele kanten aan vast zitten. Je kan wel van alles subsidieren maar dan neemt de belastingdruk ook weer toe en uiteindelijk betalen het dan zelf ook weer. Pieter Dijkstra

Kalff zei

Ik ben niet voor subsidiëren. Ook is natuurlijk de vraag of televisie een basisbehoefte is. Voor de één wel, voor de ander weer niet.