zaterdag 7 februari 2009

Lunch

Zojuist heb ik in het kader van de multiculturele samenleving een culinair experiment uitgevoerd. In plaats van te lunchen met een boterham met leverpastei en een dito met belegen Maaslander kaas, heb ik bij de plaatselijke Turkse snackboer een "kapsalon" besteld.

Een snack kapsalon bestaat uit een aluminium bakje met frites, waarover gesmolten kaas, waarover in mijn geval kipvlees, knoflooksaus, uien, wortels en salade.

De oorsprong van al dit lekkers is Rotterdam-West, waar naar verluidt een kapper van Kaapverdiaanse oorsprong voor de eerste keer om deze ingrediƫnten vroeg voor zijn middageten.

Tja, wat zal ik ervan zeggen... Ik vond het niet vies maar het lijkt me niet iets voor elke dag. Qua calorische waarde is elk eten de komende week taboe.

Eens zien of ik volgende week verslag kan doen van een nieuw culinair experiment. Bij wijze van weekend-ontspanning...

Geen opmerkingen: