zaterdag 20 februari 2010

Gevallen

Gevallen. Dat is het kabinet. Binnen drie maanden parlementsverkiezingen. Ook het vierde kabinet Balkenende heeft de eindstreep niet gehaald. Als ik Balkenende was, zou ik er niet nog eens aan beginnen maar ik vrees dat hij daar anders over denkt. Spannende tijden breken aan. Alles wordt anders, als je de aanhangers van Wilders mag geloven.

Ik denk dat het nogal gaat meevallen, dat zou namelijk de eerste keer zijn. Er is nog nooit iets anders geworden na het aantreden van een nieuw kabinet. De Paarse kabinetten waren een tijdje leuk maar nu denk ik daar ook met gemengde gevoelens aan terug. Met de kennis van nu... Nederland en zijn bevolking heeft de gave om keuzes te maken die niet goed uitpakken. Na de verkiezingen gebeuren er in de formatie altijd weer dingen die eigenlijk niemand zo bedoeld heeft.

Het is wel aardig dat de gemeenteraadsverkiezingen nu een extra "boost" krijgen. Arme politieke partijen. Dachten ze dat ze nog een jaartje mochten sparen voor die dure campagne, maar nee. De acceptgiro's vliegen me straks weer rond de oren.

Ik begrijp dat we de komende maanden geregeerd worden door een combi van CDA en CU. De PvdA is immers vertrokken. Ik ben benieuwd welke christenfundamentalistische maatregelen er snel zullen worden genomen. Vermoedelijk zal het verboden en geboden regenen. Joop Atsma rules!

Geen opmerkingen: