zondag 11 januari 2009

Gekte


Vanmiddag er maar eens op uit gegaan om nog iets mee te krijgen van het gezellige weer van de laatste dagen. De camera's gepakt en op weg naar de Rottemeren bij Zevenhuizen, tussen de rijkswegen A20 en A12.

Helaas kwamen we niet eens in de buurt van schaatsende mensen. Een paar honderd meter voordat we ons eindpunt bereikt zouden hebben, werden we tegengehouden door een jongmens in een oranje hesje. Wat we dachten te gaan doen. "Een beetje toeren", probeerde ik. Ai, fout. Onze trip eindigde op dat moment. De verkeersregelaar was nog wel bereid ons te helpen keren (dat kan ik trouwens zelf wel) en daarmee leek de middag tot een voortijdig einde te komen. Ik moet zeggen dat het er wel stervensdruk was. Veel blik in de berm. Nederland lijkt te vol. Anders gezegd: teveel Nederlanders willen hetzelfde binnen een te kort moment.

Ik ben nog wel narrig geweest over de verkeersregelaar. Op zo'n moment vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als ik was doorgereden. Volgens mij heeft de man geen enkele formele status. Nergens was aangegeven dat het geen doorgaande weg was. Maar goed, ik ben verstandig geweest.

De foto is vanmiddag gemaakt in Nesselande, een nieuwbouwwijk bij de Rottemeren. voor de zompige lucht is Picasa verantwoordelijk...

Geen opmerkingen: