donderdag 30 april 2009

So sad...

Blauwe chocoladeletters op Teletekst, bij maar liefst twee berichten. "Ernstig incident Koninginne-dagviering Apeldoorn" en "Mexicaanse griep in Nederland". Het laatste item sneeuwde uiteraard onder in de media-aandacht voor de gebeurte-nissen in Apeldoorn.

Bizar, wat daar is gebeurd. Afwisselend TV gekeken en het nieuws op internet proberen te volgen. Het valt me op dat er in de diverse onlinemedia veel foto's worden getoond van het moment dat het zwarte autootje op weg is naar zijn eindpunt onder aan "De Naald". Je ziet mensen geraakt zijn. Zij liggen soms in rare houdingen op het lege wegdek, zijn meegesleurd van achter de dranghekken. Schoenen zijn losgeraakt van de voeten. Bloedvlekken, een jong kind dat gereanimeerd wordt, er is een foto van de gewonde bestuurder van de zwarte Suzuki.

Het zien van die foto's wekt een dubbel gevoel op. Enerzijds wil ik zoveel mogelijk weten en zien; anderzijds zijn de afbeeldingen soms zo gruwelijk dat ik bang ben er niet van te zullen slapen, vannacht. En toch klik ik weer op links met nieuwe foto's.

Ik vrees dat deze gebeurtenis Koninginnedag definitief zal veranderen. Het koninklijk gezelschap zat in een open bus; het zwarte autootje miste hen maar net.

Ik vrees ook dat Nederland veranderen zal, nu zelfs Koninginnedag verpest is.

Geen opmerkingen: