zaterdag 16 mei 2009

Gouda

Deze week verras- te het AD me met een foto van mijn favoriete buurt- supermarkt, zie hiernaast. Verve- lende jongens hadden er een in- cident veroor- zaakt, waarvan ik trouwens meerde- re versies las -de waarheid zal zoals gebruikelijk in het midden liggen.

Het was me al opgevallen dat de Telegraaf het seizoen weer had geopend met een serie berichten over ontspoorde capuchonjeugd en de onmacht, dan wel onwil van de lokale autoriteiten om er iets aan te doen. In ieder geval vond ik het niet slim van de politiewoordvoerder te doen alsof het gooien met voorwerpen naar agenten en hun dienstvoertuigen een kwajongensstreek was. Later had de politie dat zelf ook door en werd alsnog alles op alles gezet de jongelui aan te houden.

Ik heb me afgevraagd waar toch die aandacht voor Gouda vandaan komt. Natuurlijk spelen de busincidenten van verleden jaar mee maar er zijn toch nog wel andere steden met een soortgelijke problematiek. Een oorzaak zou kunnen zijn dat het AD meer dan andere landelijke dagbladen aandacht schenkt aan de regio, nu die krant diverse lokale kranten in zich heeft verenigd. Amersfoort, Utrecht, Gouda en andere delen van het Groene Hart, Rotterdam, Den Haag -het AD heeft nieuws uit die gebieden. Daarmee komt er nog wel eens een nieuwsbericht op de homepage van de internetsite terecht, waarna de Telegraaf niet wil achterblijven, zo kan ik me voorstellen.

Jammer wel; er zijn problemen in de stad maar ik merk er weinig van; met het gedoe in winkelcentrum Bloemendaal komt het zeer dichtbij maar nog steeds voel ik me er niet onveilig. Natuurlijk, ik heb m'n postuur mee maar dat neemt niet weg dat ik nooit iets zie.

Geen opmerkingen: