donderdag 21 mei 2009

School met den Bijbel

Waarom accepteert een homoseksuele onderwijzer een baan op een school waarvan hij kan vermoeden dat het school- bestuur zijn levensstijl letterlijk niet kan waarderen?

Je kunt er dan op wachten dat er zoiets gebeurt als dit.

Natuurlijk heeft die man alle recht van de wereld om homo te zijn. Maar de combinatie homoseksualiteit en orthodox-christelijke onderwijs is een moeilijke. Ik vind het dan ook wat flauw van minister Plasterk om de man in kwestie aan te raden een zaak bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) aanhangig te maken. Al krijgt de man gelijk: de arbeidsrelatie is verstoord, hoe dan ook.

Overigens heb ik mijn twijfels over de visie van de CGB op de maatschappij. Zie dit voorbeeld, dat enkele weken terug onderuit werd gehaald door de rechter.

Overigens weet ik niet wat het betekent dat ik deze link van de website van het Reformatorisch Dagblad betrek -vermoedelijk doet de link het op zondag niet.

Geen opmerkingen: