zondag 19 juli 2009

Big Brother en dode bomen

Lees dit bericht en zie de ironie. De Kindle is in Nederland niet te koop. Ikzelf ben wel geïnteresseerd in een e-book reader, mits ze minimaal de helft goedkoper worden. Dat zal pas gebeuren als er meer vraag naar komt en die vraag komt natuurlijk pas als er meer e-books op de markt komen. De klassieke kip-en-ei kwestie. Het lijkt me heerlijk de krant digitaal te kunnen lezen -en dan niet achter een PC.

Mocht ik zo'n ding eenmaal bezitten, zou ik wel proberen te voorkomen dat een verkoper zijn door mij gekochte spullen terughaalt. Met gekochte digitale muziek loop je dat risico ook. Vandaar dat ik al die muziek op CD's heb gebrand en er kopieën in een vrij formaat van heb gemaakt.

Nu ik het toch over e-books heb: eerder deze week las ik ook dit. De dode-bomen industrie lijkt het nog niet helemaal te begrijpen. Een prijsverschil van 25% tussen de fysieke versie van een boek en de digitale versie daarvan (je ontvangt alleen een reeks enen en nullen op je PC of reader) vind ik wel klein.

Zo wordt het nooit wat met e-reading.

1 opmerking:

Kalff zei

Update: Amazon verwijderde de titels (die online gearchiveerd waren) omdat Amazon ze had verkocht namens een uitgever die er de rechten niet op had. Amazon heeft beterschap beloofd.

JPK